Vandaag voelde ik me echt weer een klant

Mensen die mijn blog vaker lezen weten dat ik op een commercieel kantoor werk. Een kantoor met klanten, klanten waar we van eten en die we dus moeten koesteren. Niet alle collega’s begrijpen dat (nog) niet maar wat ze wel kunnen is het lezen van de klok. Want stel dat we over-minuten maken dat zou toch zonde zijn, met als gevolg dat een groot gedeelte van mijn collega’s fan zijn van de ingestelde “clean-desk” policy  om zo eerder te kunnen ontsnappen aan het juk. Let wel, er zijn gelukkig ook de nodige uitzonderingen en dat is het merendeel.

Afgelopen maandag (de 11e maart) moest ik weer eens bloedprikken. Dit moet ik op regelmatige basis doen anders kan de 0ncoloog zijn rapport richting de verzekeraar niet indienen en krijg ik niet voor 6.000 euro aan nieuwe kankerremmers. Ja, je leest het goed ik slik voor zesduizend doekoes per twee weken aan tabletten. Na het bloedprikken krijg ik altijd op dinsdag de uitslag en zoals een goede leverancier krijg ik altijd een week van te voren reeds te horen wanneer de specialist belt. Dat mag ook wel want ik ben een trouwe klant. Er zou die dinsdag conform afspraak gebeld worden rond 13:00 uur. Daarna schrijft hij het recept uit en mag ik de medicijnen dezelfde dag gaan halen en kan ik de woensdag met de kuur beginnen.

Eigenlijk hoef ik dit verhaal niet verder af te schrijven want we weten allemaal hoe het afloopt. Ehhh dit verhaal dan. Rond 16:00 uur zelf maar gebeld en men gaf aan dat de oncoloog nog bezig was met de patiënten van die ochtend. Aangezien het vaker voorkomt dat ondanks dat we elkaar hebben gesproken het recept er niet ligt en ik op basis van historie en blauwe ogen dan toch mijn medicatie krijg, ik alsnog die dinsdag tegen beter weten in naar het ziekenhuis ben gereden. En ja, er lag wederom geen recept, maar het was nog geen einde werktijd (5 minuten voor 5) dus de arts zou er nog wel zijn. Nu is mijn loopje niet zo snel dus jullie raden het al ik was te laat (1 minuut voor 5) op de 4e verdieping. En iedereen was weg, het was compleet donker. Het leek ons kantoor wel en ben daarop teleurgesteld naar huis gegaan.

De dag erop met de afdeling gebeld en kreeg te horen dat de oncoloog deze dag niet werkt maar dat het wel geregeld zou worden. Dus ik vol goede moed na einde werktijd weer naar het ziekenhuis gereden. Nu is het voordeel dat de apotheek van ziekenhuis geen sluitingsuren kent. Ideaal voor mensen in mijn situatie. Maar helaas er lag geen recept klaar.

Donderdag belde de oncoloog met zijn privenummer en vond het lastig dat ik mijn voicemail niet had aanstaan om hem in te spreken. Ik gaf hem te kennen dat ik het lastig vond dat hij niet terugbelde op de dag dat was afgesproken. Het verhaal van druk, zwak, ongesteld en misselijk gebruik ik ook wel eens bij mijn klanten als ik niet aan hun wens kan voldoen. Je moet toch iets. Hem vriendelijk verteld dat ik als ik 3 dagen later wordt teruggebeld ik dat niet klantvriendelijk vind. Hij heeft toch ook zijn assistenten, weer een verhaal van druk, zwak en …… Het belangrijkste was dat de bloedwaardes weer goed waren en het niet uitmaakte of ik twee of drie dagen later aan de kuur begon.

Donderdagavond naar de ziekenhuis apotheek gereden en daar mijn medicatie opgehaald, alles lag klaar voor de vrijdag. Terugrijdend naar huis moest ik eigenlijk wel wat lachen. We behandelen onze klanten ook wel eens zo en kan me de frustratie dan ook goed voorstellen. Ondanks alles voelde ik me weer echt even net als vroeger een ouderwetse klant.

PS1
Ik ben er achter waar de definitie “clean-desk” daadwerkelijk voor staat. Clean-desk wil volgens mij zeggen dat je 10 minuten voor werktijd al begint op te ruimen zodat je een minuut voor einde werktijd buiten het gebouw staat. Of zoiets ;-)

PS2
Niet alle bezoeken aan het ziekenhuis zijn negatief, aangezien ik leef op magnetronmaaltijden is het een heerlijke afwisseling om in het restaurant voor een kleine vergoeding (vers) te eten. Enige nadeel is dat parkeergeld moet betalen, maar je kunt ook niet alles hebben.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.