laat ik zelf maar eens bellen

Afgelopen vrijdag met de arts besproken dat ik aan de tabletten moet en dat voor de inname een heel protocol (intakegesprek) noodzakelijk is. We zijn nu 5 dagen verder en ik snap dat het weekend officieel niet meetelt maar ik begin wat haast te maken. Ben al veel te lang te onderweg en de druk op mijn rug (rechtsachter) neemt voor mijn mijn gevoel toe. Ook al weer een paar keer moeten overgeven dus heb het eigenlijk wel een beetje gehad en besluit om 10:00 uur te bellen over de status.

“goedemorgen”

“goedemorgen, afdeling oncologie waar kan ik u mee van dienst zijn” vraagt een vriendelijke stem aan de andere kant van lijn

“ik zal mijn naam en geboortedatum even geven, dat gaat sneller”

“Ah, u heeft ervaring” zegt de dame

“helaas wel.” En ik geef mijn persoonlijke gegevens en nogmaals door

Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn “ik kan niets vinden in het systeem”

“Dan krijg ik zeker ook geen rekening” antwoord ik gevat. We kunnen er beide gelukkig om lachen.

“Ik wil wel vandaag iets van jullie gehoord hebben, want ik vind spoed en dan 5 dagen wachten wel een lange tijd” zeg ik vriendelijk “en nee is ook een antwoord”

” Ik zal bij de arts even navraag doen en dan bel ik terug” zegt de vriendelijke stem nadat ze alles heeft genoteerd.

Om 16:00 gaat de telefoon

Een vriendelijke stem aan de andere kant geeft aan dat de arts vandaag niet aanwezig is waarop ik aangeef dat ik het vreemd vind dat ze daar 6 uur over heeft gedaan om daar achter te komen. Op mijn vraag of ze geen aanwezigheidsbord of iets in die geest hebben geeft ze wijselijk geen antwoord. Wel weet ze te vertellen dat ik de 26e een afspraak heb met mijn behandelende arts. Ik geef hierop aan dat ik dat weet want heb al drie brieven thuis gehad met veranderende tijden. Er zou een behandeling van twee weken worden voorgeschreven en met na afloop een onderzoek of voortgangsgesprek.

“Maar daarvoor moet u wel eerst een intakegesprek hebben gehad” zegt de verpleegkundige gevat

“Dat klopt” antwoord ik haar gevat “en qua tijdspanne zou dat precies kunnen”

“maar die staat ook nog niet gepland, maar ik ga u morgen terugbellen, dan is de arts er weer” waarop we het gesprek beëindigen

En dan gaat de telefoon weer om 16:10

“De arts is er morgen ook niet” verteld dezelfde dame “sorry daarvoor, we gaan u dus vrijdag bellen en niet morgen”

“Het is zoals het is, veranderen kunnen we het toch niet” antwoord ik enigszins laconiek

“Oh ja, ik kan ook zien dat uw pillen nog niet besteld zijn”

“Tja als ik geen intake heb gehad ook geen pillen he, we zijn dan pas 8 dagen verder dan vorige week vrijdag. Noemt u dat spoed?”

Ze geeft wijselijk geen antwoord en het wachten begint weer opnieuw. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik zelf geen contact had opgenomen deze woensdag.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.